۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۳:۴۷

جشنواره کن-37/

ژان پل بلموندو نخل طلای افتخاری گرفت

ژان پل بلموندو نخل طلای افتخاری گرفت

ژان پل بلموندو بازیگر فرانسوی سینما دیروز در مراسمی که در جشنواره کن برگزار شد مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش مهر از اسوشیتد پرس بلموندو از شمایل های بازیگری جریان موج نوی سینمای فرانسه و یکی از مشهور ترین بازیگران سینمای این کشور در عرصه جهانی به شمار می رود.

در این مراسم ژیل ژاکوب مدیر جشنواره کن برای گرامی داشت 50 سال فعالیت بازیگری ، یک جایزه نخل طلایی افتخاری را به بازیگر 78 ساله تقدیم کرد.

بلموندو در سال 1960 با بازی در فیلم " از نفش افتاده" ژان لوک گدار شهرت یافت.چهره منحصر به فرد و بازی درخشانش در این فیلم نام او را در محافل سینمایی جهان بر سر زبان ها انداخت.بلموندو سپس در فیلم های شاخص پیشگامان جریان موج نوی سینمای فرانسه همچون " پی یرو خله" ساخته گدار و " پری دریایی میسی سی پی" اثر فرانسوا تروفو نقش آفرینی کرد.

بلموندو که از سال 2001 به علت حمله قلبی خانه نشین شده به آرامی و با کمک عصا روی صحنه رفت و به شدت مورد تشویق حاضران قرار گرفت.بلموندو روی صحنه گفت : از دریافت نخل طلایی افتخاری به شدت تکان خوردم.من مستحق چنین بزرگداشتی نبودم.

پس از اهدای این جایزه فیلم مستند " بلموندو: کارنامه حرفه ای" به نمایش در آمد.از جمله حاضران در این مراسم می توان به تیری فرمو مدیر هنری جشنواره کن ، کلود للوش فیلمساز فرانسوی و کلودیا کاردیناله و ژان روشفور بازیگران فرانسوی اشاره کرد.

کد خبر 1315050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha